Emocje przekazane w reklamie mocą istnieć głównym powodem jej sukcesu, nic zatem dziwnego, że raz za razem większa ilość reklam bazuje przed momentem na ludzkich emocjach. A wprawdzie większa część odbiorców całkiem zdaje sobie z tego faktu sprawę, nie ma nul przeciwko temu.
Wielu spośród nas ciężko odczuwa emocje oraz uczucia innych, takie jak pieter, smutek, bieda, głód… Wyrazy współczucia natomiast bojaźń przedtem niektórymi zjawiskami owo najczęściej wykorzystywane w reklamach emocje. Oraz w istocie np. zrozpaczona wdowa pozbawiona po śmierci męża środków do życia jest skuteczną zachętą do wykupienia polisy na obecność, tudzież pejzaż osoby zwijającej się z bólu po wielce realistycznie pokazanym upadku zwiększa skutecznie sprzedaż środków przeciwóbolwych. Są zaś takie reklamy, które próbują swój finał osiągnąć na krzyż ukazanie wcale drastycznych zdjęć, np. kampanie antynikotynowe pokazujące zdjęcia osób chorujących na raka.
Choć nie ale wręcz przykre a bolesne uczucia są stosowane w reklamach w celu zagrania na emocjach widzów. Identycznie notorycznie (a nawet częściej) prezentuje się takie uczucia, gdy spokój tudzież zadowolenie. Maluch zajadające się z błogim uśmiechem deserem, dorośli spośród radością używający spośród samochodu – takich przykładów z zadowolonym spośród życia (a raczej spośród konkretnego produktu) człowiekiem w roli głównej w reklamach wyszperać jest dozwolone mnóstwo. Ważne, tak aby zdobyć finis a skaptować odbiorcę aż do tego, iż ustalony produkt zapewni mu radosne oraz wesołe egzystencja lub także uchroni nim przykrymi zdarzeniami bądź bólem.